keskiviikko 10. marraskuuta 2010

Jouluisia, juhlaisia ajatuksia


Minä olen jouluihminen. Olen aina ollut. Tosin joulumieli on ollut vuosia kadoksissa. Mutta nyt se on taas löytynyt ja en malta odottaa jouluun valmistautumista. Tänä vuonna olen päättänyt tehdä joulun kotiin, vaikka en kotona olisikaan.
Joulunpunaiselle olen vähän allerginen, mutta tämä sukka pääsee esille varmasti. Sen on sisko tehnyt, ainakin kymmenen vuotta sitten.


Ostin myös ensimmäisen joulukuusen koristeeni.
Se on tässä.

Uusimman Divaanin kansilehti osui ja upposi taas. Tämän kansi joutuu nyt kilpailemaan paikasta lempparilehtieni pinon päälimmäisestä paikasta...


... tämän kanssa. Tätä säilytä yleensä ylimmäisenä, kun tykkään niin kovasti kannen väreistä. Kotivinkin jouluinen numero vuodelta 2008. Nyt selasin sitä pitkästä aikaa, ja löysin kivan idean adventtikynttelikköön.
Tästä innostuneena kävinkin ostamassa erilaisia nauhoja ja nyörejä. Numeroiden metsästys on seuraavaksi edessä. Joko taivutan itse rautalangasta tai askartelen leimoilla. Tai jotain.

Ja adventtikynttilät saavat sitten paikkansa tältä tarjottimelta.
Olen innoissani!

Luin artikkelin, jossa ohimennen mainittiin feng shuista. Siinä on jotakin kiehtovaa ja olen joskus ennenkin lukenut aiheeseen liittyviä kirjoja, pilke silmäkulmassa. Tällä kertaa huomasin, että idean vastaisesti minulla on tapana ryhmitellä asiat parittomasti. Feng shuin mukaisesti taas pitäisi suosia parillisia asetelmia. Tuumasta toimeen, lipaston päällys sai uuden ilmeen, kun makkarista piti siirtää yksi taulu kolmesta pois... Ü


Olen flunssaillut aika pitkään ja tälläkin hetkellä kirjoittelen blogia sairaspäivän ratoksi. Vakaa aikomukseni on parantua pian, sillä lauantain juhlat lähestyvät!

Juhlaretonki
on tuunattu ja silitetty.

Kaikkien aikojen lempparikorkkarit saivat
vähän lisää käyttöaikaa suutarilta.

Ja mun
kaikista-paras-kirpparilöytö-ikinä
odottaa jo valmiina. (3e Hietsusta!)
(Harmittaa, kun laukku alkaa olla niin kulunut.
Voikohan tuota klipsiä mitenkään uusia?)

2 kommenttia:

  1. Oho, näyttääpäs mekko mustalta kuvassa! Oikeasti se on petroolin värinen.

    VastaaPoista
  2. Tuo adventtikynttiläidea on mieletön! Taidanpa varastaa idean myös tänne meille.
    Hyviä valmistelua juhliin ja pitäkää hauskaa ;)

    VastaaPoista